SSK

Hallå! :D Hehe Linnea här =D.

Är typ sjukt trött och därför på totalt skratthumör xD.
Tittar på lite videos på youtube så man får skratta av sig lite :D Håller samtidigt på att måla naglarna, kommer att bli en SSK-logga eftersom att det är hockeymatch imorrn =D. Kommer lägga upp resultatet sen. Ses :D


Engelska

Hejhej! Linnea här =)

Sitter i skolan på engelska lektionen... Vi har typ bara suttit och haft ett glosförhör xD. Fett skönt att det är fredag iallafall =) Vill hem och sova så fort som möjligt bara. Tyvär så har vi spanska idag :(. Ärligt talat så är det, det sämsta ämnet i skolan. Ska iallafall fortsätta med lektionen nu xD. Sitter med Susanna :D Cya!



Susanna :D

GOD NATT

Hejsan!
Ska typ sova nu. Har inte kollat klart på hela filmen än men jag tror att vi spelar in den. Är inte helt säker eftersom jag inte vet hur man gör. Men iallafall! Hoppas det.
Imorgon börjar vi halv 9 men måste ta bussen som går 8 för att hinna dit.
Så måste gu upp ganska tidigt och så. Därför ska jag sova nu!
Kram Maja! :)


P.S I love you

Hej igen! Maja här.
Kollar just nu på P.S I love you!
Måste ju vara en av dom sorligaste filmerna i hela världen. Har typ gråtit sen filmen började nu och har nu typ svulna ögon!
Asså hoppas verkligen att det går ner till imorgon och så. Annars blir det lite pinsamt i skolan! xD
 
Men iallafall! Filmen är ju hur gullig som helst och Älskar verkligen den där Garry!
Om ni inte har sett filmen så är det något jag rekomenderar STARKT!  den är jättebra


Engelska

Hejhej, Maja här!
Blir ett väldigt kort inlägg just nu eftersom jag sitter och gör en engelska läxa som ska vara klar tills imorgon. Eller asså det är bara glosor och sen ska man kunna återberätta en text. Och det jag verkligen älskar med den Engelskaboken vi har nu är att det finns en cd-skiva längst bak. Då slipper man ju läsa igenom alla sidor som man ska läsa utan kan bara sitta och lyssna när skivan "läser" åt en! :)



Kärlek till dig skivan längst bak i boken! xD

Torsdag

Hejhej! Maja här!
Såg att jag hade skrivit helt fel på det förra inlägget. Hade kollat på vårat gamla schema och blandat ihop allt.
Men det var i oc för sig ganska bra! Såg nu att vi inte ska ha engelska idag eftersom vi igentligen har det första lektionen. Så då slipper vi läxan.
Har istället kemi och idrott efter lunch. Så får väl se hur det blir! :)

sova

Hejhej, ligger i sängen nu och ska strax sova. Imorgon har vi skoljoggen i skolan, men eftersom jag o Linnea inte ska tävla så behöver vi inte springa hela vägen. Men efter vi har sprungit/gått så har vi typ vanlig skoldag. Så först blir det ju skoljoggen, sen har vi typ idrott efter det tror jag. Så Kommer bli mycket idrott imorgon. Och sen avslutas dagen med engelska.. roligt! Men nu ska jag sova. Godnatt och sovgott! Kram Maja

Gonatt !!

Hej allihopa!
Har vart en vanlig onsdag idag, mötte Linnea på bussen hem och Maja imorse! Så roligt :)
Annars har vi pluggat för proven vi ska ha nästa vecka i kemi och biologi nästa vecka.. Inte så kul kanske x)
På idrotten började vi med orientering, inte favoriten kanske, men var faktiskt rätt kul :)
Nä ska ta o kolla lite på TV nu, och gå och lägga mej snart! :)

Shoes

Hejhej! Linnea här =D

Sitter i soffan nu och kollar på tv. Vet inte riktigt vad jag ska göra, sova kanske xD.

Köpte föresten ett par snygga skor på skopunkten i söndags :) Här har ni dom.


Faktiskt snyggare än på bilden :D

Skolfoto + 102 Dalmatiner!

hejhej! Maja här.
Idag hade vi ju sovmorgon, men vi hade byggarbetare här imorse så vaknade ändå lite tidigare.
Åkte som vanligt buss till skolan och i slutet av andra lektionen skulle vi ha klassfoto.
Fick veta att mitt hår hade varit helt spretigt efter alla kort hade tagits så får väl se hur det blev. antagligen FAIL som alla andra år! xD
Åkte ju som sagt var samma buss som Karin hem. Jätteroligt att träffas igen, blir ju inte så ofta nu för tiden! :(

Men imorgon tar vi iallafall samma buss. Och sen när vi kommer på bussen så är Linnea redan på den!
roligt att kunna åka tillsammans till skolan tycker jag! Och speciellt när alla tre är med! :)


Just nu kollar jag på 102 dalmatiner. Haha, ganska rolig fakiskt!
   

Åhh, Man kan ju inte annat än att älska hunden utan prickar. Den är ju bara för söt! :D  Med sin lilla prickiga tröja och allting! :D

Idag.. :)

Hej allihopa, Karin här!
Idag var en lång dag i skolan, slutade vid 4 :S
Hade en fett lång håltimme mitt på dan också, vår engelska lärare var sjuk..
Men sen träffade jag Maja på bussen hem, vilket var sjukt kul som alltid! :)
Var ju och firade Maja i helgen, med stan, bio och supergod middag! :D
Tänk att lilla Maja har fyllt 16! Grattis igen!!

sova

Hej, Maja här.. Ligger just nu i sängen och mobilbloggar. Så kommer bli ett väldigt kort inlägg eftersom jag tycker att det är så ovant att skriva på mobilen nu efter att ha haft min gamla i några månader. Men som Linnea skrev så är det skolfoto imorgon. Var fe tt svårt att hitta något att ha på sig men det får bli en helt vanlig svart tröja och ett par jeans. Normala kläder alltså. Men nu hade jag tänkt gå och lägga mig iallafall. Sovgott! :)

Garvanfall

Hejhej :) Linnea här =)

Har varit på hockey och kom hem nyss, har så sjukt ont i huvudet för alla skriker så allt ljus på vägen hem blev som typ en fyr rakt i fejset xD. Imorgon är det iallafall skolfoto... Måste sova länge inatt så jag inte får påsar under ögonen. Har redan plockat fram kläder och så :).

Usch det var så jobbigt idag på historialektionen. Inte för att det var tråkigt eller så utan för att Maja skrev roliga saker (sanna saker) så jag började garva. Kanske inte det smartaste när läraren har genomgång men det va så sjukt svårt att sluta. Känner mig så taskig mot läraren, men han har humor så han förstår nog xD.

Ska typ lägga mig nu så jag får min, ehum.. Skönhetssöm.. xD Byebye!


Historia lektion

Hejhej, Maja här!
Just nu sitter vi på Historia lektionen!
Vår lärare har en genomgång om upplysningen typ. Men eftersom alla i vår klass har en varsin data så håller ju alla på med dom.
Ikväll är det träning igen men vet inte riktigt om jag sa gå. Får se om jag orkar och så! :)
Men nu måste jag lyssna lite, skriver mer sen! :)

16 ÅR! :) <3

Heej, Maja här!
Idag när vi vaknade och skulle gå upp och äta frukost så hade mamma dukat bordet med både frallor, kladdkaka och jordgubbar!
Jag fyller ju äntligen 16 år idag så det blev en väldigt god frukost om man säger så.
Nu är farmor och farfar här och vi åt middag för ett tag sen.
Har precis öppnat alla paket ock sånt roligt!! :D
skriver väl i ett annat inlägg sen om vad jag fick! Men nu ska vi gå och äta TÅRTA! ;)



Skulle ju inte vara helt fel om man fick denna tårta men är helt säker på att min inte ser ut såhär!
Men den är väl lika god för det! :D

Stan

Hejhej! Maja här.
Idag bli det att åka in till stan med Linnea och Karin. Ska kolla lite i affärer, fika och sånt som man gör när man är i stan.
Kommer bli riktigt roligt och sen ikväll blir det att gå på bio, bad teacher! xD

Sen sover dom ju här i en natt till! Roligaste helgen på länge med dom bästa människorna! :)
Älskar er! <3


Byxorna :P

Hejhej :) Linnea här =)

Kom just hem ifrån Tumba centrum, är astrött i fötterna och bena eftersom att vi sprang 4 km idag och sen gå runt i affärer :D.

Här är föresten bilden på byxan från när jag ramla xD


Lite konstig bild kanske men kunde inte ha på dom längre.
Gick seriöst sådär en hel skoldag xD Ciao

Väte.... Hehe

Hejhej :) Linnea här.

Sitter nu i skolan och kollar runt lite på datorn. Vi ska snart ha kemi och fortsätta med vårat grupparbete om grundämnen. Jag jobbar med Sibel och vi är faktiskt snart klara =D.

Idag på idrotten ska vi springa 4 km... Jätteroligt. Får se hur det går.
Nästa vecka har vi skolfoto och skoljoggen xD.

Har föresten en bild på byxorna ifrån igår som jag lägger upp senare =).


Väte som är vårat grundämne :)

Onsdag

Heeeej, Maja här!
Slutade för ungefär en timme sen och behövde inte vänta på bussen lika länge som jag brukar göra.
Har inte direkt något planerat för idag men blir väll att kolla lite på engelska läxan senare. Måste nog städa rummet lite också så det inte ska bli för mycket att fixa så mycket inför fredag.

Men nu ska jag kolla lite på tv. Skriver mer ikväll! :)



Vattenskada

Hejhej :D Maja och Linnea här =)

Vi har just varit ute i skogen och mätt massor med saker, bl.a. pH-värdet i vattnet och sånt. 
Nu ska vi ha Svenska där vi har grupparbetet som Maja sa förut.

Majas converse är nu lite förstörda av vattnet (på grund av att hon ramla i sjön) och Linneas byxor är förstörda för hon ramla i leran. Men vi är glada iallafall :D Ska fota på byxorna och skorna så får ni se sen xD.

Nu ska vi gå, hejdå! =D

Tisdag

Heej, Maja här!
Som Linnea redan skrivit så fick vi våra miniräknare idag. Väldigt avanserade men bra!
Hände inget annat speciellt i skolan idag, började med ett grupparbete på kemin bara.

När jag kommer hem från skolan så brukar jag alltid typ dö av hunger, och speciellt på tisdagar då vi slutar vid 4.
Men var inte alls hungrig idag och har inte ens ätit middag än. Men är väl skit hungrig när jag vaknar imorgon istället! xd

På söndag fyller jag iallafall år och ska ha en liten tjejmiddag med Karin och Linnea. Kommer bli sjukt roligt och dom ska även sova över här i helgen! :)
Kommer bli sjukt roligt och längtar så sjukt mycket!

Imorgon ska vi typ ut i skogen och kolla på några saker på biologin. Så man måste typ ha bra skor på sig?
Men kommer ha converse ändå. Vad ska man annars ha lixom? xD
Men tycker ändå att det ska bli ganska roligt, behöver ju inte sitta och jobba i skolan iallafall! :)

Just nu kollar jag på någon konstig film som jag inte riktigt vet vad det är för något. Men ska snart byta kanal till  6:an och kolla på Ghost whisperer! :)



TI 84 +

Sitter i skolan nu. Ska precis ha matte... Vi skulle få miniräknare igår men då var inte dom där så vi fick ingen. Men idag ska vi nog hämta dom =). Ska börja snart så hejdå =D. 

 
Cool va? xD

H.O.C.K.E.Y Hockey

Hejhej :D Linnea här =)

Är så sjukt trött nu. Först en hungrig dag i skolan och sedan en hård träning. Dessutom så måste jag snart fila mina naglar för jag river alla på träningen... Inte med flit asså xD.

Imorgon ska jag på första hemmamatchen i hockey :D Ska bli roligt (Dessutom får man godis xD).
Ska typ sova nu, skola imorgon igen :(.

Idol

Hejhej!
Sitter just nu och kollar på Idol! :)
Annars har jag inte gjort mycket alls idag faktiskt. Hjälpt mamma att ta in alla utemöblerna till boden.
Men nu ska jag fortsätta kolla, Skriver kanske mer ikväll. Annars blir det imorgon! :)
Kram Maja


40 Days and 40 Nights

Hejhej :D Linnea här

Har inte gjort så mycket idag eller igår. Men det jag har gjort är iallafall om jag börjar med igår: hockeymatch på tvn och sova xD. Idag: Sova, CoD, bakat och farmor har varit här. Och jag tvättade båda bilarna och moppen med mamma :D. Tittade på 40 days and 40 nights idag också, har sett den förut men om huvudpersonen är söt så går det att titta igen :D.


21.47

Hejhej, Maja här!
Som Linnea redan har skrivit så var idrotten ganska jobbig idag. och man var ju helt slut efteråt.
Men det var ändå roligt tycker jag. Fast inte att springa...
Kommer dessutom att göra det nästan varje lektion nu också dom kommande veckorna.
Imorgon ska vi springa ett annat spår som är längre än det vi sprang idag.. Verkligen roligt!
Och imorgon har vi ju Tyska.. Vi gör ett grupparbete om Berlin och den jag jobbar med vet jag inte ens vem det är. Och dessutom går hon i 2:an också så hon är säkert grymt mycket bättre än mig. Men får väl se hur det blir.

Just nu sitter jag i soffan och kollar på parlamentet. Inte för att jag förstår allt men ändå. Det är så tråkiga skämt i programet så man inte ens förstår dom. Men det fanns inget annat så! :)




Trött tjej...

Hej! Linnea här =D

Är sjukt trött idag, för att börja med så gick man ju upp 07.00 och fick springa till bussen 4 minuter innan den gick, jag brukar gå 10 minuter innan!. Skolan var väll okej. Brukar tycka att torsdagar är bästa dagen eftersom vi har historia, idrott, engelska och kemi men börjar tröttna på idrotten. Som uppvärmning så skulle vi springa 2 km!! Som uppvärmning... Sen var det ultimate frisbee och det var helt okej. Men snacka om att man är trött i bena.

Vi åkte sedan hem till Maja och gjorde en svenska läxa, spelade wii, åt nudlar, glass och kakor :D.
Imorgon... Är det Spanska. Sämsta ämnet. Och det skadar ju inte heller att hela gruppen har typ spanska som modersmål men går ändå steg 3 så man känner sig ju inte lite kass. Nä nu ska jag kolla lite på datorn :D

Torsdag

Heeej!
ldag börjar vi vid halv 9. är en ganska tråkig dag förutom att vi har Historia och idrott. Börjar verkligen gilla historia nu när man har en bra lärare. Alla historialektioner har ju varit roligt hitills iallafall! :)

Men nu måste jag verkligen gå och göra mig klar, annars kommer jag missa bussen!
Kram Maja ! :D

Onsdag

Hejhej!
Idag slutade vi vid 13.50, som varje onsdag. Hade ett litet prov/test på mattelektionen, men vet inte riktigt hur det gick. Kan ju inte svaren men får väl hoppas på det bästa! :)
Åkte hem till Linnea efter skolan och vi gjorde det vanliga, spelade CoD, åt nudlar och glass! :)
Blev hämtad av mamma kl 6 och vi åkte då direkt till Hornbach efter att ha hämtat pappa.
Kollade på golv och väggar till det nya badrummet där nere. Blev lite långtråkigt efter 1 timmer och efter 2 timmar åkte vi äntligen hem.
Och juste, på väg dit så såg jag Karin och Anna som var på väg hem!
Riktigt roligt att se dom faktiskt! :)
Kram Maja

House

Hejhej, Maja här!
Tänkte skriva ett inlägg imorse men eftersom vårat internet inte fungerade så fick det bli nu istället.
Hade ställt klockan på 10.00 idag eftersom vi började sent.
Men dom som bygger där nere kom tid 7 och började slå ner en vägg och det rummet dom jobbar i ligger precis under mitt rum. Så hela min säng skakade och det lät som om fönstrerna skulle sprängas.
Så gick upp vid halv 8 och la mig i mammas och pappas säng eftersom båda redan hade gått upp.
Efter ett tag kom min syster också upp. Pratade en stund och skulle sen försöka somna om igen, vilket inte gick så bra!

Vid 11.50 kom Linnea till mig och vi gick tillsammans till bussen.
Hade en vanlig dag i skolan och körde ett memory på engelskan. Fick då också tillbaka våra texter som vi skrivit som gick sjukt bra!
Sen blev man ju extra glad eftersom det var i engelska som jag verkligen inte gillar och inte är så bra på heller  :)

Nu sitter jag iallafall och kollar på House medans mamma bakar en äppelpaj som vi ska äta sen! :)

 

SSK <3

Hej! Linnea här =)

Har nyss kommit hem ifrån Scaniarinken där jag och mamma hämtade ut våra säsongsbiljetter till hockeymatcherna för Södertälje SK. Gjorde väl inte så jättemycket i skolan idag, vi började ju kl. 12.30 så det var ganska chill =D. Ska bara mysa med familjen ikväll och fika och så. Ha en bra dag :D

Sovmorgon ! *-*

Hej! Linnea här =D

Kom hem från träningen typ 22.10 och har sedan dess: duschat, fixat håret, borstat tänderna, klagat på att jag är hungrig men det är försent att äta och så har jag mysat med mamma och "hjälpt" henne med ett korsord :).

Vi börjar som sagt 12.30 imorgon men tänkte ändå gå upp ca 09.00 för att både äta frukost och sedan lunch. Sen ska jag ju åka moppe till Maja så tar vi bussen gemensamt därifrån :D

Skriver mer imorgon :D Nu ska jag antingen spela CoD eller sova får se hur jag mår :D Godnatt =D


Detta är min moped xD, inte den finaste men den duger =D

17.53

Hejhej, Maja här!
Idag skulle igentligen vara en mardrömsdag i skolan eftersom vi skulle haft 1,5 timmes Engelska som sista lektion. Och jag hatar verkligen Engelska.
Men sen så har dom ändrat schemat igen så att vi skulle ha samhällskunskap istället för Engelska idag.
Och eftersom Robert, som är våran samhälls lärare, inte är i skolan den här veckan så fick vi sluta tidigare! :)

Det bästa är att vi har samhällskunskap i morgon också som första lektion och får då sovmorgon till 12.30!

Men eftersom vi har massa snickare och byggare här hemma som kommer kl 7 varje dag så kommer jag ju ändå inte kunna sova. Det dunkar och skakar i typ hela huset och i alla fönster när dom slår ner väggarna och så.
Blir alltså ingen sovmorgon för mig ändå! :/

Ikväll är det iallafall träning till 22.00.
Ingenting som jag längtar efter direkt men blir väl ändå kul att göra något annat än att gå i skolan och kolla på tv.. xD

Nu ska jag äta middag men skriver nog mer efter träningen!


Español ...

Sitter i skolan just nu och väntar på att Maja ska bli klar med sin tyska lektion. Sitter med Hilal som går i våran klass och är lite osocialla framför datorn =). Har haft Spanska och skämt ut mig lite men är inte ensam om det xD. Nästa lektion blir matte... Jättekul... För övrigt så har vi sen lunch idag så det blir väll att magen kurrar lite på lektionerna. Nej nu ska jag kolla lite på andra sidor också xD Hörs! =D


Tyska läxa

Hejhej, Maja här.
Sov hoss Linnea igår så vi vaknade någongång runt 12 tror jag. Spelade då call of Duty till ungefär 3 då vi gick upp och åt "frukost".
Tog lite glass efter det pch gick ner och fortsatte spela och gick sedan upp och poppade popcorn.
Sen gick vi ner och spelade fram till kl 6 när jag åkte hem.
Åt mat och kollade på idol!
Sen har jag gjort en tyska läxa som ska in imorgon. Ringde farfar och frågade om hjälp eftersom jag inte kunde allt.
Men nu måste jag gå, skriver mer imorgon! :)

-

Hejhej :D Linnea här =)

Har inte blivit något skrivande i helgen för man har varit lite upptagen xD.
Har varit med Maja och spelat CoD så man har inte haft tid direkt. Vi har haft roligt som vanligt och kollat på lite filmer och käkat nudlar :D. Ska typ bara slappa nu, kanske sova lite xD Vi ses! =D

Basket

Hejhej :) Linnea här =)

Kom nyss hem från träningen, den var inte så jobbig men den var jätterolig jämfört med damlagsträningarna :D Man vågade skratta och göra fel. Det skadade inte heller att Karin var där =D

Ska typ duscha, äta och göra en akut Spanska läxa som ska in imorgon. Hann inte göra den när jag kom hem för jag råkade somna en stund xD dvs. 2 timmar.

Hittade en bild på google ifrån en basketmatch =)


Jag 3 från höger som biter på naglarna xD

Historia

Heej, maja här.
Sitter just nu på historia lektionen och ska kolla på någon film. Men det kommer typ inget ljud så jag vet inte hur det blir..
Men måste typ gå nu. Skriver mer sen innan träningen.
:)

Panda (o.o)

Hejhej ;) Linnea här igen =)

Har just målat naglarna och tänkte ifall ni ville se resultatet? :D


Det blev pandaspår på 2 av naglarna och resten:



Blev såhära :) Pandanaglar =)  ( )__( )
                                       hihi!     ( o.o )
 
                                           

20.14

Hej alla, Karin här! :)

Nu var det fett längesen som jag skrev, så får ta o bli ändring på det!

Idag var en helt okej skoldag, hadde bara tre lektioner och sluta vid halv två! :)
På väg hem mötte jag Maja och Linnea nere på station, blir alltid gladare efter att ha träffat dem!

När jag kom hem käkade jag mellis och efter det drog jag iväg och hade barngympa :) Gick helt okej, de kan vara lite galna ibland bara ;)

Nu e jag hemma och har pluggat lite och ska snart ta en dusch!
 



R.I.P.

Hejhej! Linnea här =)

Direkt när jag kom hem så tog jag en tallrik glass och sedan så la jag mig i soffan och sov.
Vaknade 2 timmar efter av att Johan snackade om att den förre detta hockeylandslagsmålvakten Stefan Liv R.I.P. har dött i en flygolycka i Ryssland med det Rysska hockeylaget lokomotiv jaroslav. Så nu är det på nyheterna hela tiden nästan.

Ska väll inte göra så mycket idag, bara slappa kanske xD. Vi får se hur jag gör, hejdå! :D


R.I.P. Stefan Liv

Onsdag

Hejhej, Maja här!
Kom just hem. Orkar typ inte göra någonting utan har bara lagt mig i soffan.

Idag när vi slutat så träffade vi karin vid bussarna. Var jätte roligt eftersom vi inte träffas så ofta längre.
Linnea, Karin och jag tog samma buss på väg hem, men det var så fullt så fi fick stå i början.. Pratade om lite olika saker och så! :)
Men nu är jag iallafall hemma. :)

Imorgon skulle vi igentligen börja 09.40 men ska istället komma till skolan vid 9 för att ha Engelska. Men det är fett skönt eftersom vi slipper ha det på eftermiddan senare på dan. Så vi slutar alltså 14.45 istället för 16.05 :)
Men nu ska jag äta lite mellis! Skriver mer ikväll!

Hallå :D

Hejhej:D Linnea här =)

Har rast nu och eftersom att man har egna datorer nu så får man kolla nästan vad man vill på datorn.
Jag och Maja har föresten grymma bakgrundsbilder på datorn. Tänkte dela med mig med den här eftersom att det är en av de få bilderna jag har xD


Dagen

Hallå, Maja här!
Idag var det inte så mycket i skolan, fick ju våra datorer och så. Och sen fick vi sluta tidigare eftersom det var några i vår klass som inte hade gjort alla tester på svenskan, så alla som redan gjort klart dom fick gå hem.
Efter skolan åkte jag hem till Linnea. Gjorde det vanliga, kokade nudlar, spela Call of Duty och åt lite gott. :)

Imorgon börjar vi tidigt, vid 8.
Betyder att jag måste ta bussen som går runt 5 över halv och måste då skynda sig lite så man inte kommer sent.
Och sen har dom typ gjort om schemat?!?
Dom har flyttat upp våran svenska lektion till innan lunch istället för efter. Så nu äter vi lunch mycket senare men slutar ändå samma tid som vi skulle ha gjort annars ? 
Asså jag fattar inte vad det skulle vara bra för. Vi får ju bara äta lunch senare och dö av hunger.
Men ska inte klaga, vi slutar vid 13.50! :)

Kläder <33

Hejhej! Linnea här =)

Tänkte bara visa ett litet kollage med några fina kläder som jag vill ha just nu :D


Är som sagt mest inne på vitt och rött :D

Datorer *-*

Hejhej, Linnea här :)

Sitter nu i skolan efter att vi jusst har fått våra datorer :D Det tog ett tag att kunna ansluta men nu funkar det äntligen. Maja håller tyvär fortfarande på och försöker logga in men vi hoppas att det snart funkar.
Kommer väll skriva mer sen när jag kommer hem :D Nu kom Maja in också på internet :D Vi hörs!

09.09

Hej igen!
Har ganska mycket tid över så tänkte att jag lika gärna kan slänga in ett inlägg till.
Har precis ätit frukost och bytt om.
Efter skolan funderar jag på att gå in på bokhandeln för att kolla om jag hittar fler skrivblock till skolan.
Har nästan alla ämnen i en bok.
Först ville jag ha ett ämnesblock, men sen tänkte jag att det kanske blir tungt att böra på om jag tillexempel har en tyska läxa, och så måste jag ta hem hela blocket.. Men får se hur jag gör, nästan alla andra har ett sånt block.
Men nu ska jag gå och borsta tänderna!
Skriver mer sen!
Kram Maja

Tisdag

Hej alla. Maja här!
vaknade för ett tag sen och har sovorgon idag med. Väldigt skönt kan man ju säga. Fast är nog lika trött som jag brukar vara, fast jag gick upp senare idag.
Idag vid första lektionen ska vi gå ifrån för att hämta våra datorer. Verkar ju som om alla vill ha en data utom jag. Kommer ju tappa den i golvet minst 34 ggr och sen kommer den väl försvinna också. Är sjukt dålig på att hålla koll på saker, men jag får väll be Linnea att hjälpa mig. xD

Idag blir det inte att äta mackor till frukost, som jag alltid annars har gjort. Farmor har gjort äppelmos som hon gav oss så blir att koka gröt sen!
Igentligen tycker jag inte om gröt, bara den som farmor gör. Men jag får väl försöka att göra den likadan. för att äta farmors äppelmos  så gör man allt! :)

Måndag

Hejhej Maja här!
Som Linnea redan skrivit så var träningen roligare idag än förra måndagen!
Men ändå sjukt jobbig. Körde mest skott och matcher, men det var roligt.
Nu blir det att göra samma sak som Linnea, hoppa in i duschen och sen sova. Fast skulle ju vara grymt roligt att spela Call of Duty innan man somnade. Men har ju inte det spelet så det är ju ganska omöjligt.
Bara så du vet Linnea, Är grymt avundsjuk på dig just nu!!!  xD

Efter träningen

Hejhej! Linnea här =)

Har precis kommit hem från träningen och nu sover alla i huset förutom jag och Snowflake O.o Hur kan man somna så tidigt undrar jag?

Träningen var iallafall roligare än förra gången för nu vågade man skratta och vågade göra misstag.
Nu blir det att hoppa in i duschen och sen gå och lägga sig, kanske spela lite Call of Duty innan jag somnar xD.
Vi hörs imorgon :D

träning

Hejhej! Maja här
Nu har jag just ätit middag och satt mig vid datan!
Idag är det ju måndag igen och vi har ju träning på den sämsta tiden. Samma tid som Svenska Hollywoodfruar.
Dom spelar ju i och för sig in det till mig, men det är ju inte samma sak att kolla ensam som med mamma!
Menmen, finns ju ingenting jag kan göra åt det.

Men ikväll kommer ju Karin på träningen också så det blir att gå dit med henne, sen möter vi upp Linnea där.
Är ju med damlaget nu igen, och jag hoppas att vi inte gör något för jobbigt eftersom jag har blivit förkyld.
Men gör mitt bästa ändå! :)

Sovmorgon

Gooodmorgon allihopa!
Har ju som sagt var sovmorgon idag och börjar 10.40. Men vaknade runt 6 på¨grund av ett sms och kunde inte somna om, så låg vaken i 2 timmar innan jag skulle gå upp...
Ikväll är det ju träning igen.. och jag som har blivit förkyld, men kommer ändå gå.. Vill inte komma så mycket efter.
Nu sitter jag iallafall i köket och äter frukost. Så skriver mer sen efter skolan!
Kram Maja!

21.32

Hejhej, Maja här.
Blir ett ganska kort inlägg nu eftersom jag sitter och kollar på tv med mamma.
Men ikväll började iallafall idol 2011. Vissa var ju faktiskt bra, och vissa inte.
Men gillar att kolla på sånna där saker, när folk sjunger och så eftersom det blir äkta.

Imorgon har jag sovmorgon och börjar vid 10.40, fett skönt.
Men iallafall. Just nu kollar jag på brittiska Wallander, så måste sluta skriva. Missat hela början! xD


Min dag xD

Hallå! Linnea här :)

Har inte blivit så mycket bloggande, för det första så är min dator sönder och för det andra så har jag inte haft tid. Vi slutar nästan alltid sent i skolan och jag har varit med sötaste Maja =).

Träffade föresten Karin på bussen i fredags :) Var jättekul att träffas igen och hoppas att det blir snart igen :D.
Har inte gjort så mycket idag, Maja åkte hem "tidigt" imorse och sedan var det att spurta in i duschen och börja klä på mig för min morbror hade fyllt år och vi skulle fira honom. Vi åkte till ett litet fik nånstans xD och skulle äta emm... brunch?... kl 15.00 ungefär. Tyvär så hade dom bara mackor och sallad så jag och mamma fick dela på en kycklingsallad. Blev kanske inte så mätt direkt så direkt när man kom hem så åt jag lite av kärleksmumsen som jag och Maja bakade igår :). Blev ett ganska långt och tråkigt inlägg nu xD. Byebye!


Hittade en gammal bild från sportcamp :) Karin med bulle näst till vänster
och jag och Maja med ryggen emot. Hade jag så långt hår :O =D

Trött dagen efter

Hejhej, Linnea här :)

Vaknade sent imorse, jätteskönt eftersom att man la sig sent igår. Idag kommer Maja hit och det blir väll att äta glass, paj, kolla på film och spela Call Of Duty =). Det är det som är så bra med fester hemma hos sig, för det första så får man gå och lägga sig direkt när alla har gått och så får man alltid något gott kvar dagen efter :D.
Vi hörs! =)

Robinson

Godmorgon alla! Maja här.
Vaknade för ett tag sen och sitter nu framför tv:n och äter frukost.
Idag måste jag först städa rummet och sen blir det nog att åka hem till Linnea.
Men orkar verkligen inte städa. Asså har kläder överallt och måste damsuga och sånt.. Hatar att städa rummet, det är så grymt tråkigt. Och sen blir det ju så dammigt och så också. Men det måste väl göras, men det tar jag efter jag har kollat klart på reprisen på Robinson!



Kräftskiva

Hejhej!
Kom hem tidigare än vad jag trodde ikväll.
Men det var väldigt skönt att få komma hem också för att snabbt lägga sig i sängen. Satt ju mest ute med dom vuxna och pratade, och eftersom det bara var 10 grader ute så blev det väldigt kallt. Men kvällen var iallafall rolig.
Började med att vi blev hämtade av Linneas pappa och hämtade upp pizzor på benevento på väg hem till Linnea. När vi kom dit hälsade vi på alla somm var där och sen började vi äta. Blev pinsam tystnad eftersom vi var 8 barn och att inte alla kände varandra, men det blev bättre tillslut.
Kollade på en film medans vi åt glass och sen gick vi ut och var där ute ett tag med dom vuxna.
Gick in igen för att köra lite tv-spel, Call Of Duty, som nu är mitt nya favorit spel.. xD

Men nu är vi iallafall hemma igen och ska väll snart sova. Men skriver igen imorgon.
Godnatt alla! :)
Kram Maja

15.10

Hejhej!
Eftersom våran Tyska lärare inte kan schemat än så fick vi sluta tidigare. :)
Han trodde att vi slutade vid halv 3 fast vi igentligen slutade 20 över 3. Men det är bara bra!
Och jag är typ hur hungig som helst så jag måste faktiskt gå och äta något.

Men ikväll är det som sagt var kräftskiva hos Linnea så vi kommer antagligen hem sent. Men omm jag inte skriver något innan vi åker så skriver jag imorgon igen!
Kram Maja ! :)

07.00

Goooodmorgon!
Kom just ut ifrån duschen och sitter nu vid matbordet. Funderar på att äta frukost eftersom jag är så sjukt hungrig, men måste vänta minst en halvtimme till. Annars blir man hungrig direkt när man kommer till skolan.

Dagen börjar med samhällskunskap och fortsätter sen med biologi. Sen har vi lunch, hoppas så mycket att det inte blir rester från igår. Ärligt kyckling och banan ihop?
Dom två sista lektionerna är Svenska och språkval. Blir nog en ganska okej dag skulle jag tro. Bara det att vi slutar sent..
Kram Maja :)

The Killing

Hejhej, Maja här!
Kollar just nu på The killing. Annars har det inte hänt så mycket idag!
Skolan var som vanligt och vi gjorde lite sammarbetes-övningar på idrotten, riktigt roligt faktiskt!
Efter skolan skulle jag hem till Linnea, men bussen kom typ aldrig. Satt jätte länge oh väntade medans vi pratade med en kille från vår klass, och efter typ 30 minuter kom äntligen bussen :)

Hemma hos Linnea spelade vi mest Tv-spel och så, jätte roligt! :)
Tog bussen hem vid 10 över 8. Kollade på True Talent och Parlamentet.

Imorgon börjar vi 08.50. Och Linnea har typ inget Språkval imorgon och slutar därför runt 1 medans jag slutar vid 15.20, roligt... Sen på kvällen är det ju Kräftskiva hos Linnea, men mer om det imorgon! :D

1 September

Godmorgon godmoron!
Idag har vi sovmorgon och börjar vid 09.40. Men eftersom bussarna inte har några bra tider för sånna här dagar så måste jag ta bussen som kommer 09.06. Det är samma sak på tisdagarna, måste vara framme typ 35 minuter innan vi börjar. Men jag orkar inte gå till skolan så jag får väl stå ut.

Idag är det inget speciellt i skolan, bara att engelskan ska in. Och sen kommer vi kanske ha våran första idrottslektion idag. Är lite nervös eftersom vår idrottslärare verkar så sträng, men det ska nog gå bra!
Juste, fick ochså en lapp igår som ska vara inne idag, om våra datorer. Och om inte alla i klassen lämnar in dom idag så drabbar det typ alla och det är inga som får sina datorer i tid. Men min lapp är redan nerpackad i väskan och påskkriven, så det blir iallafall inte jag som glömmer den den här gången! :)
Kram Maja


RSS 2.0