Tisdag

Hejhej, maja här!
Igår hade i som sagt var en vikarie på matten som ändå verkade helt okej! Men idag hade vi en helt annan?
Själv tycker jag inte att han var så bra eftersom han gick igenom saker som man egentligen ska kunna i 2:an och han frågade ut massa frågor till dom som inte kunde svaren. Och eftersom han inte bott i Sverige så länge så var han inte sådär jättebra på språket heller och frågade innan lektionen om alla kunde engelska?
Men imorgon tror jag att vi kommer ha mer övningar och inte gå igenom så mycket på tavlan. Det blir nog bättre då!

Vi kollade också på en film på Engelskan och Svenskan, "slumdog millionaire".
Den har vi redan sett en gång i nian men jag har också sett den hemma 2 gånger. Så jag visste redan vad den handlade om, men då kanske det blir lättare att prata om filmen sen också.
Eftersom vi gick över tiden för att kolla klart på filmen så kommer vi ha en kortare Engelska lektion på tisdag nästa vecka istället. så det är skönt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0