Hemma från landet

HEEJ!
Nu är jag hemma igen och har just ätit middag, blev pizza idag eftersom det inte var någon som orkade laga maten.
Hade iallafall tänkt berätta lite mer om vad jag egentligen gjorde på landet.

Vi kom upp på söndag kväll och han då bara packa upp grejerna och kolla lite på tv. Sen var det bara att gå och lägga sig. På måndagen åkte pappa och jag iväg för att plocka hjortron på någon myr som ligger ganska nära våran stuga. Stannade där i ungefär 2 och en halv timma och var helt slut när man kom tillbaka hem. Jag ville verkligen visa mamma att jag kunde plocka mer än pappa och sprang därför runt överallt för att hinna plocka så mycket som möjligt. Men i slutet hade vi i alla fall plockat ungefär lika mycket. Här kommer några bilder..






Min fina pappa som plockar hjortron.


Nästa dag kom som jag redan har berättat mina kusiner hem till oss för att fika.
Sen var dom tvugna att åka hem eftersom min morbror hade några brädor som han var tvungen att hämta en viss tid, så jag följde med dom hem. Jag stannade där i några timmar och vi kollade först lite på tv och gick sen ut lite och "lekte".

Vet att jag är vidrig på denna bild men man får väl bjuda på sig själv. Och dessutom var det den ända bilden vi hade. Det är iallafall en bild på mig och 2 av mina kusiner.


När pappa kom och hämtade mig senare så åkte vi en annan väg hem. Den går igenom skogen och vi kallar den för "björnvägen". Vi brukar åka där ibland för att se om vi kan se en björn eller älg. Och pappa och jag såg faktiskt en älg när vi åkte där. Den stog ganska långt bort och gömde sig lite i skogen men om man kollar så kan man faktiskt se vad det är för något.





På onsdagen så regnade det en del och jag var därför inne och hade absolut ingenting att göra. Jag plockade därför fram ett pussel som jag började bygga. Det var ett Sverige pussel, och eftersom det gick ganska snabbt att bygga så tog jag fram ett till. Ett Europa pussel med 1000 bitar, varav minst 100 bara är hel blåa. Det satt jag inne i 3 dagar för att bygga men hann ändå inte klart. Fick såklart hjälp av mamma och pappa också men ändå. Vi lämnade kvar pusslet så att vi kanske kan bygga klart det nästa gång vi åker upp om ungefär 2 veckor.


När man lagt ut alla bitarna på bordet ångrade man sig lite och ville inte bygga pusslet.

Men efter tre dagar var det nästan klart. Bara dom tråkigaste bitarna kvar.


Torsdag kom mormor på besök och stannade för att äta lunch och fika. Den dagen läste jag också ut den sista Twilight-boken och började faktiskt läsa om den första boken igen. :)

Fredag var det också dåligt väder och vi åkte då in till Bollnäs för att shoppa. Stannade till för att vattna blommorna vid morfars grav och åkte sedan vidare till DOLLAR$TORE. Köpte mest godis och sånt som är väldigt viktigt att ha när man är uppe på landet men hittade också ett par foppatofflor och en boll(som är till Linnea och Karin ska med upp till landet).
Vid bollnäs hittade jag bara 2 saker, en tröja och ett par skor. Men bättre med lite saker än ingenting. Och sen var vi som sakt och fika på "gubb cafét ". 
Pappa (som inte tyckte det var så roligt när mamma och jag sprang runt i alla affärerna) gick och satte sig i bilen med datan. En bil kom och parkerade brevid våran och personen råkade smälla upp bildörren i vår bil. Pappa gick då ut för att kolla om det blev någon repa, och såg då att det var Kikki Danielsson som stog vid bilen. Fett coolt.

Sen var det inte riktigt någonting mer att berätta. På väg från landet hem åt vi dom godaste godisarna i värden, Skumbananer.
Vi stannade på robbans och köpte pizza som vi tog med hem och åt. Och nu sitter jag här! :)

Väldigt långt inlägg, och kanske inte så roligt att läsa om allt som jag har gjort. Men det var i alla fall roligt att skriva det! xd
Kram Maja!

Kommentarer
Postat av: Angie

SV: Åh tack detsamma :)

2011-07-16 @ 20:30:20
URL: http://agneesekedahl.blogg.se/
Postat av: Elin

Sv: Tack! :D

2011-07-16 @ 21:20:40
URL: http://elinnystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0