Basket träning

Hejhej! Maja här!
I skolan hade vi som sagt var matte diagnos. Vet inte riktigt hur det gick, men inte direkt bra.
Men som tur är så räknas det inte in i betyget.
Sen hade vi också språkval som första lektion. Så jag tog mina grejer och gick till Tyska salen.
Satt och pratade lite med en från min förra tyska grupp i broängsskolan men sen skulle vi typ börja.
Vi gick in i salen och alla satte sig typ utspritt. Våran lärare är från Berlin så han pratar inte så bra svenska men ändå... Vi fick skriva ett personligt brev för att han ska veta ungefär hur vi ligger till och sen skulle vi skriva våra förväntningar om kursen. Det var ju jätte svårt, vad ska man skriva lixom?

Fick också veta att vi kommer ha minst 1 tyska läxa varje vecka, precis som i förra skolan. Men om det fungerar bra med läxor och han märker att vi lär oss mer så slipper vi skriva några prov den här terminen! :)

Efter skolan följde Linnea med hem hit.  Och eftersom vi inte hade några nudlar så gjorde vi kycklingbitar och klyftpotatis till mellis, fett gott.
Spelade lite kort och kollade på datan.

Ikväll är det också första träningen efter sommarlovet, med damlaget..
Jag har typ inte tränat någonting på hela sommaren och kommer vara hur otränad som helst.
Och sen har vi typ sämst tider också. Från halv 9 till 10 på måndagar. Så kommer inte vara kvar hela träningen.

Och det värsta är ju att jag missar Svenska Hollywoodfruar ikväll. Det är ju ett av dom bästa programmen i hela världen och så missar jag den bara för en träning. Det är ju helt sjukt.. Men jag får väll säga till mamma och pappa att spela in det.

Men nu måste jag typ gå. Ta fram träningskläder, basketskorna och hitta en vattenflaska.
Skriver kanske mer efter träningen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0